10 způsobů, jak zvýšit mužskou plodnost a množství spermií

10 způsobů, jak zvýšit mužskou plodnost a množství spermiíNeplodnost je rostoucím problémem na celém světě. Ovlivňuje asi každý šestý pár na světě a vědci odhadují, že asi jeden ze tří takových případů je spojen s problémem u muže. Ačkoli neplodnost není pokaždé léčitelná, může se někdy zlepšit zdravou výživou, doplňky stravy a změnami životního stylu.

V tomto článku uvedu některé z hlavních faktorů životního stylu, potravin a doplňků výživy, které souvisí se zlepšením plodnosti u mužů.

➡️ TIP: pokud hledáte rychlé řešení, doporučuji pilulky na erekci, které u mě osobně účinkují nejlépe: STOPOREX KLASIK, STOPOREX PROLONG, PROERECTA
]

Co je mužská neplodnost?

Plodnost znamená schopnost lidí reprodukovat se přirozeným způsobem. Mužská neplodnost znamená, že muž není schopen oplodnit svou partnerku. Obvykle to závisí od kvality spermií.

Následující aspekty sexuální funkce a kvality spermií mohou plodnost ovlivnit:

Libido: známé taky jako sexuální apetit, opisuje touhu dané osoby mít sex. Potraviny nebo doplňky výživy, které o sobě tvrdí, že zvyšují libido, se nazývají afrodiziaka.

Erektilní dysfunkce: stejně známá jako impotence, je schopnost muže dosáhnout a udržet erekci.

Množství spermií: důležitým aspektem kvality semene je jeho množství, resp. koncentrace spermií v daném množství ejakulátu.

Pohyblivost spermií: základní funkcí zdravých buněk spermií je schopnost plavat. Tato pohyblivost (motilita) se měří jako procento pohybujících se spermií v daném množství semene.

Úroveň testosteronu: nízká hladinu testosteronu, mužského pohlavního hormonu, může u některých mužů způsobovat neplodnost.

Neplodnost může mít vícero příčin a může záviset rovněž od genetiky a zdravotního stavu,

Kromě toho je důležitý zdravý životní styl a strava. Některé potraviny a živiny se vyznačují svými přínosnými účinky na plodnost.

Tady je 10 vědecky podložených způsobů jak zvýšit mužskou plodnost a množství spermií.

Užívejte doplňky kyseliny D-asparagové

Kyselina D-asparagová je biogenní aminokyselina, která se užívá jako výživový doplněk. Nesmí se zaměnit s kyselinou L-asparagovou, která tvoří strukturu mnohých bílkovin a je mnohem běžnější jako kyselina D-asparagová. Ta je přítomná především v určitých žlázách, jako jsou varlata, stejně se nachází v spermatu a buňkách spermií. Vědci se domnívají, že kyselina D-asparagová se podílí na mužské plodnosti. Skutečnost je taková, že její hladiny jsou výrazně nižší u neplodných mužů, jako u plodných.

Tenhle fakt potvrzují studie dokazující, že doplňky obsahující kyselinu D-asparagovou mohou zvýšit hladinu testosteronu, mužského pohlavního hormonu, který hraje podstatnou roly, co se týče mužské plodnosti. Například výzkumní studie u neplodných mužů prokázala, že užívání 2,66 gramu kyseliny D-asparagové po dobu tří měsíců zvýšila u nich hladinu testosteronu o 30–60% a množství spermií a jejich pohyblivost o 60–100%.

Prodloužení erekce

➡️ Doporučuji Stoporex (moja recenzia):
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:690 Kč

U partnerek testovaných mužů se taky zvýšil počet otěhotnění.

Další kontrolovaná studie u zdravých plodných mužů zjistila, že užíváním 3 gramů kyseliny D-asparagové během dvou týdnů se jejich hladina testosteronu zvýšila o 42%.

Ačkoli důkazy nejsou u každé studie stejné. Testy u sportovců a trénovaných mužů, kteří měli běžné až vysoké hladiny testosteronu, nevykázaly při užívání kyseliny D-asparagové žádný vliv na hladinu testosteronu a při užívání ve větších dávkách se tato hladina dokonce snížila.

Pokud si to teda shrneme, současné důkazy naznačují, že doplňky kyseliny D-asparagové mohou zvýšit plodnost u mužů s nízkou hladinou testosteronu, zatím co u mužů s běžnou hladinou se tyto příznivé účinky nepotvrdily.

Je nezbytné vykonat ještě další studie, které mohou prozkoumat potenciální rizika a přínosy kyseliny D-asparagové z dlouhodobého hlediska.

Závěr: Doplňky kyseliny D-asparagové mohou zvýšit hladiny testosteronu a plodnost u neplodných mužů nebo u mužů s nízkou hladinou testosteronu. Vědci však v tomto ohledu ještě nedospěli k jednoznačným závěrům.

Pravidelně cvičit

Cvičení nejenže zvyšuje vaše sebevědomí a fyzickou výkonnost, ale taky zvyšuje hladinu testosteronu.

Studie dokázaly, že muži, kteří cvičí pravidelně, mají vyšší hladiny testosteronu a lepší kvalitu testosteronu jako muži, kteří necvičí.

Avšak s cvičením to nelze přehánět. Při nadměrných dávkách může dojít dokonce k poklesu testosteronu. Riziko můžete minimalizovat užíváním přiměřeného množství zinku.

Pokud cvičíte jenom zřídka a chcete zvýšit svou plodnost, pak by mělo být cvičení jednou z vašich priorit.

Závěr: Pravidelné cvičení může zvýšit hladinu testosteronu a zlepšit vaší plodnost.

Užívejte dostatek vitamínu C

Oxidační stres nastává tehdy, když hladiny reaktivních forem kyslíku dosahují v těle nepříznivé hodnoty.

Je to v případě, když jsou vlastní antioxidační obranní aktivity těla vytížené kvůli onemocněním, stárnutí, nezdravému životnímu stylu nebo znečisťujícím látkám v životním prostředí.

Reaktivní formy kyslíku se v těle produkují pořád a u zdravých lidí je jejich hladina regulována přirozeně. Jejich vysoké hladiny mohou poškozovat tkáň a způsobovat záněty, co zvyšuje riziko chronických onemocnění.

Je taky několik důkazů, že oxidační stres a nadměrně vysoké hladiny reaktivních forem kyslíku může vést u mužů k neplodnosti.

Adekvátní příjem antioxidantů, jako je například vitamín C, může pomoct odstranit některé ze zmíněných škodlivých účinků. Existují rovněž důkazy o tom, že doplňky vitamínu C mohou zlepšit kvalitu spermií.

Studie u neplodných mužů ukázaly, že užívání vitamínu C v dávkách 1000-mg dvakrát denně po dobu dvou měsíců zvýšilo pohyblivost spermií o 92% a množství spermií až o 100%. Snížil se taky podíl deformovaných buněk spermií o 55%.

Jiná výzkumná studie u indických průmyslných robotníků naznačila, že užívání 1000 mg vitamínu C pětkrát týdenně po dobu tří měsíců může chránit před poškozením DNA, které jsou způsobené reaktivními formami kyslíku v buňkách spermií.

Doplňky vitamínu C taky výrazně zlepšily množství a pohyblivost spermií a současně snížily množství deformovaných buněk spermií.

Tyto výsledky společně naznačují, že vitamín C může pomoct zlepšit plodnost u neplodných mužů trpících oxidativním stresem.

Nicméně je nezbytné udělat ještě kontrolní studie předtím, než se dají udělat definitivní závěry.

Závěr: Oxidační stres může způsobit neplodnost u mužů. Některé důkazy naznačují, že užívání antioxidačních doplňků, jako je vitamín C, může zlepšit plodnost.

Relaxujte a minimalizujte stres

Stres může snížit vaše sexuální uspokojení a zhoršit vaši plodnost.

Vědci se domnívají, že tyto nepříznivé účinky stresu mohou být částečně vysvětlené hormonem kortizolem.

Dlouhodobý stres zvyšuje hladinu kortizolu, co má silné negativní účinky na testosteron. Když obsah kortizolu v těle stoupá, hladina testosteronu má tendenci klesat.

Zatím co na závažnou nevysvětlitelnou úzkost se podávají léky, mírnější formy stresu mohou být zmírněné různými relaxačními technikami.

Ovládání stresu může být totožně jednoduché jako procházka v přírodě, meditace, cvičení nebo trávení času s přáteli.

Závěr: Stres může zeslabit vaši sexuální uspokojení a zhoršit vaši plodnost. Proto byste denně měli relaxovat a snažit se ovládat a omezovat stres.

Užívejte dostatek vitamínu D

Vitamín D je další živinou, která může zvýšit hladinu testosteronu. Jedna z výzkumných studií dokázala, že muži s nedostatkem vitamínu D měli vyšší pravděpodobnost nízké hladiny.

Kontrolní studie dělaná na vzorce 65 mužů s nízkým obsahem testosteronu v těle a chybějícím vitamínem D tyto výsledky podpořila. Užívání 3,000 IU (mezinárodní jednotky) vitamínu D3 každý den po dobu jednoho roku zvýšila jejich hladinu testosteronu o 25%.

Kromě toho jsou vysoké hladiny vitamínu D spojené s vyšší pohyblivostí spermií, no důkazy jsou zatím protichůdné.

Závěr: Užívání doplňků vitamínu D může zvýšit hladinu testosteronu u mužů s nedostatkem tohoto vitamínu v těle a současně nízkou hladinou testosteronu.

 

Vyzkoušejte Tribulus Terrestris

Tribulus terrestris (kotvičník zemní), označován někdy jako rostlinná viagra, je léčivá bylinka hodně používána na zvýšení mužské plodnosti.

Jedna studie u mužů s nízkým počtem spermií ukázala, že užívání 6 gramů kořene tribulusu denně po dobu dvou měsíců zlepšily erektilní dysfunkci i libido.

Zatím co Tribulus terrestris nezvyšuje hladinu testosteronu, výzkum naznačuje, že může podporovat účinky testosteronu na podporu libida.

Tyto afrodiziakální účinky ale musí potvrdit více studií, u kterých by se ještě zhodnotily dlouhodobé rizika a přínosy.

Závěr: Jedna studie naznačuje, že Tribulus terrestris může u mužů zvyšovat libido a snižovat erektilní dysfunkci, ale důkazy jsou prozatím nedostatečné.

Prodloužení erekce

➡️ Doporučuji Stoporex (moja recenzia):
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:690 Kč

Vyzkoušejte pískavice řecké seno

Pískavice řecké seno (Trigonella foenum-graecum) je oblíbenou kulinárskou a léčivou rostlinou.

Jedna studie zkoumala u 30 mužů, kteří aktivně a intenzivně trénovali čtyřikrát do týdne, účinky užívání 500 mg výtěžku z pískavice denně.

Muži zaznamenali výrazné zvýšení hladiny testosteronu i síly a snížení tuku oproti těm, jímž bylo podáváno jenom placebo.

Jiná studie, která testovala 60 zdravých mužů, jim podávala 600 mg Testofenu, co je doplněk výživy obsahující výtěžek z pískavice a minerály. Při denním užívání po dobu šesti týdnů se u nich zvýšilo libido, sexuální výkonnost i síla.

Tyto nálezy byly potvrzené ještě jednou, větší studii vykonanou na vzorce 120 mužů. Ti užívali 600 mg Testefenu denně po dobu tří měsíců a každý z nich potvrdil zlepšenou erekci jako i frekvenci sexuální aktivity.

Navíc, tento doplněk významně zvýšil hladinu testosteronu v těle.

Mějte na paměti, že všechny tyto studie používaly jenom výtěžky z pískavice. Je nepravděpodobné, že by celá pískavice, použitá při vaření nebo luhování, měla stejné účinky.

Závěr: Existuje několik studií, které potvrdily, že užívání pískavice je pro pomoc sexuální výkonnosti a zvýšení libida slibnou cestou. Nicméně je nutné ještě vykonat více studií s doplňky obsahujícími výtěžek z této rostliny.

Užívejte dostatečné množství zinku

Zinek je základním minerálem, který se nachází v různých zvířecích produktech, jako jsou maso, rybí maso, vejce, měkkýši.

Zdá se, že užívání přiměřeného množství zinku je jedním ze základních kamenů mužské plodnosti.

Výzkumní studie ukazují, že nízká hladina zinku v těle nebo jeho nedostatek je propojen s nízkou hladinou testosteronu, slabou kvalitou spermií a zvýšeným rizikem mužské neplodnosti.

Stejně platí, že u těch mužů, kteří mají nízké hladiny zinku v těle, užívání doplňků zinku zvyšuje hladinu testosteronu a množství spermií v ejakulátu.

Navíc, doplňky zinku mohou omezit snížení hladiny testosteronu, které je spojeno s nadměrným množstvím intenzivního cvičení.

Potvrzení těchto výsledků je podmíněno vykonáním kontrolních studií.

Závěr: Užívání doplňků zinku může zvýšit hladinu testosteronu a zlepšit plodnost u mužů s nízkými hladinami zinku v těle.

Zvažte užívání Ashwagandhy

Ashwagandha (Withania somnifera) je léčivá rostlina, která se užívá v Indii od starověku.

Studie naznačují, že ashwagandha může zlepšit mužskou plodnost a to tím, že navyšuje hladinu testosteronu v těle.

Jedna studie vykonána na mužích s nízkým množstvím spermatických buněk ukázala, že užívání 675 mg výtěžku z kořene ashwagandhy denně po dobu tří měsíců výrazně zvyšuje plodnost.

Abychom byli konkrétní, množství spermií se zvýšilo o 167%, množství semene o 53% a pohyblivost spermií o 57% ve srovnání se stavem na začátku studie. U těch, kteří brali jenom placebo, byli zjištěné jenom malé rozdíly oproti počátečnímu stavu.

Zvýšená hladina testosteronu může být částečně zodpovědná za tyto příznivé účinky.

Studie vykonána na 57 mladých mužích, kteří prošli posilovacím programem, ukázala, že užívání 600 mg výtěžku z kořene ashwagandha denně výrazně zvýšila hladinu testosteronu v těle a objem svalů oproti těm, kteří užívali jenom placebo.

Tato zjištění jsou podpořené důkazy z výzkumu, které naznačují, že doplňky výživy obsahující ashwagandhu mohou zvýšit množství spermií, jejich pohyblivost, a taky antioxidační stav a hladinu testosteronu.

Závěr: Ashwagandha je léčivá rostlina, která může zvýšit hladinu testosteronu v těle a zlepšit mužskou plodnost.

Jezte kořen rostliny maca

Rostlina maca je populární rostlina, která pochází z centrálního Peru. Tam se tradičně užívá na zvýšení libida i plodnosti.

Pár studii prokázalo, že užívání 1,5–3 gramů sušeného kořene z macy denně zvyšuje sexuální touhu a libido.

Studie taky naznačují, že kořen z macy může zlepšit sexuální výkonnost. Dle tvrzení mužů s mírnou erektilní dysfunkcí, užívání 2,4 gramu sušeného kořene z macy mírně zlepšilo erektilní funkci i sexuální pohodu.

Užívání 1,75 gramu prášku z kořene macy denně po dobu tří měsíců stejně zvýšilo množství spermií i jejich pohyblivost a to taky u zdravých mužů.

Tato zjištění byly částečně potvrzené dalšími testy, no vědci současně říkají, že důkazy jsou zatím jenom slabé a je nutné vykonat širší výzkum předtím, než se vyjádří definitivní stanovisko.

Kromě toho se zdá, že kořen z macy neovlivňuje hladiny hormonů. Užívání 1,5-3 gramu kořene macy denně po dobu tří měsíců nemělo účinky na zdravých a plodných muže, co se týče hladiny testosteronu, ani jiných reprodukčních hormonů.

Závěr: Užívání doplňků obsahujících kořen z macy může zlepšit libido, plodnost a taky sexuální výkonnost.

Další tipy

Existuje hodně strategií, které mohou zlepšit vaši plodnost, ačkoli to pořád závisí od příčiny. Stejně pamatujte na to, že plodnost i libido jdou ruka v ruce s vaším celkovým stavem zdraví. Z tohoto důvodu je proto pravděpodobné, že to, co zlepší vaše zdraví komplexně, současně zlepší vaši plodnost.

Přidáváme proto dalších 8 tipů na zvýšení plodnosti a množství/kvality spermií:

Žijte zdravě: Nezdravý životní styl zhoršuje vaše celkové zdraví, a tak i plodnost.

Zbavte se nadváhy: Obezita je přepojená s neplodností. Pokud jste obézní a současně neplodný, musí být vaší prioritou.

Omezte alkohol: Vyhněte se tvrdému alkoholu, protože ten může snížit hladinu testosteronu i kvalitu spermií

Užívejte dostatek folátu: Některé studie naznačují, že nízký příjem folátu může zhoršit kvalitu spermií.

Dopřejte si přiměřený spánek: Dostatek spánku je životně důležitý proto, abyste ostali zdraví. Omezený nebo nadměrný spánek je rovněž spojen s nízkou kvalitou spermií.

Jezte vlašské ořechy: Konzumace velkého množství potravní bohatých na antioxidanty, jako jsou vlašské ořechy, pravděpodobně prospívá plodnosti.

Zvažte užívání doplňků: Zdá se, že antioxidační doplňky fungují. Některé důkazy naznačují, že koenzym Q10 zlepšuje kvalitu spermií.

Nejezte moc sóje: Sója je bohatá na izoflavony, které jsou spojené s nižší kvalitou spermií.

Závěr: Pokud jste neplodný, změna životního stylu a zvážení doplňků uvedených výše vám může prospět. Pro většinu z nich ale zatím není moc důkazů a jsou potřebné další výzkumy.

Prodloužení erekce

➡️ Doporučuji Stoporex (moja recenzia):
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:690 Kč

Shrnutí

Neplodnost postihuje hodně mužů po celém světě. Pokud jste jedním z nich, zkuste nejprve zlepšit váš celkový zdravotní stav. Mnoho tipů uvedených v tomto článku je klíčových pro zdravý životní styl. Prozatím žádný z nich na sto procent nefunguje. No pokud máte nízkou hladinu testosteronu, je pravděpodobné, že vám některý pomůže.

5/5 - (1 vote)

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *