L-Arginin

L-Arginin: účinky (i nežádoucí), zkušenosti a dávkováníMožná jste se s pojmem L-Arginin už někdy setkali. Jde o známou látku, která bývá poměrně často součástí různých přípravků určených na podporu erekce, potence, libida a plodnosti. Tato aminokyselina totiž zlepšuje průtok krve a vylučování růstového hormonu u mužů, s čím souvisí jeho pozitivní účinky v sexuální oblasti.

Samozřejmě, výše zmíněné tvrzení vycházejí z experimentů a závěrů pravidelného a dlouhodobého užívání L-Argininu ve vícerých formách u mužů. Tyto účinky se taky nemusí u každého muže projevit stejně.

Mě ale na této aminokyselině zaujalo především to, jak moc je rozšířená v přípravcích na podporu potence. Nachází se například v eJoyi, Zerexu, Erexanu co jsou ty nejznámější značky. Právě proto se na ni podíváme o něco lépe.

L-Arginin: původ, popis a využití

L-Arginin: původ, popis a využitíL-Arginin patří mezi aminokyseliny, které si náš organismus neumí ve většině případů vytvořit sám, a proto je odkázán na jejich příjem z externího zdroje. Jde zároveň o jednu ze základních proteinogéniích aminokyselin, přičemž například v rostlinách má zásobní a transportní funkci pro dusík. U lidí jde o prekurzor tvorby oxidu dusnatého.

L-Arginin je semi-esenciální aminokyselina, čili lidské tělo si ji umí vyrobit jenom za jistých okolností

Pro děti v období vývoje je nevyhnutelné aminokyselinu podávat taky externě

Aminokyselina podporuje syntézu bílkovin a jde o jejich stavební prvek, takže je důležitá rovněž pro dospělé

Zajímavé je, že tato aminokyselina se dostala do větší pozornosti až v 90. letech 20. století. Tehdy se totiž potvrdila její úloha jako významného neurotransmiteru oxidu dusnatého, který je důležitý pro cévy a krevní oběh. Samotný L-Arginin je velice důležitý pro realizaci vícerých fyziologických procesů.

ejoyTablety na erekci s L-Argininem

➡️ Doporučuji eJoy (moja recenzia):
– obsahuje L-Arginin
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:660 Kč

Jeho účinky na lidský organismus jsou v mnohých oblastech:

látka má antioxidační účinky, nakolik má schopnost ničit volné radikály a tak ochraňuje buňky před oxidačním stresem a předčasným stárnutím
pomáhá taky svalovým buňkám, uvolňuje růstový hormon a prodlužuje trvání fyzického výkonu bez toho, aby se dostavila svalová horečka
je využíván na zlepšení prokrvení a působí pozitivně na stav cév, díky čemu pomáhá zlepšit prokrvení pohlavní soustavy a pohlavních orgánů

Ačkoli L-Arginin byl původně ve větší pozornosti kulturistů a sportovců, má velice pozitivní účinky na potenci, především na zlepšení erekce. To je taky důvodem, proč je součástí mnoha tablet na podporu erekce a proč jsem si ho všiml taky já. Důležité je však vědět, že sám o sobě není až tak účinný, jako v kombinaci s dalšími látkami.

ODBORNĚJŠÍ INFORMACE

Jelikož jsem se nechtěl příliš rozepisovat o L-Argininu například z pohledu chemických reakcí nebo z hlediska širšího popisu, doporučuji najít si externí zdroj takových informací, například tenhle článek na Wikipedii.

V kterých potravinách lze L-Arginin najít

V kterých potravinách lze L-Arginin najítL-Arginin teda musíme do našeho těla dostat z externích zdrojů a dobrou správou je, že jich je poměrně dost. Na druhou stranu, je potřeba otevřeně přiznat i to, že většina z nich není součástí běžného jídelníčku průměrného člověka. Pokud taky ano, problém je v tom, že denní příjem těchto potravin by musel být řadově větší, než je realita.

Tady jsou nejvíc zmiňované zdroje aminokyseliny:

Semena, ořechy, hrozinka: Dobrým zdrojem L-Argininu jsou slunečnicové semínka, dýňová semena, sezamová semena. Stejně tak ho najdete v arašídech, pistáciích, lískových a vlašských ořechách, mandlích a dokonce i v kokosovém ořechu. Aminokyselina se nachází taky v hrozinkách.

Chléb: Ne každý chléb obsahuje L-Arginin v dostatečném množství, například ve lněném ho příliš nehledejte. Naopak, pšeničný chléb je vhodnějším zdrojem.

Rýže, quinoa: Pokud konzumujete bílou rýži, měli byste kvůli obsahu této aminokyseliny raději projít na hnědou. Ta je bohatší na L-Arginin, podobně jako quinoa, která si taky hledá místo v našem jídelníčku.

Čokoláda: Pokud rádi mlsáte, potěším vás, v čokoládě se tato látka nachází taky. Pozor ale, ne v každé. Obsah kakaa musí být alespoň 60 %, takže musíte v prodejně hledat kvalitnější čokolády.

Obilniny: Mezi další látky a potraviny, které jsou zdrojem této aminokyseliny, patří obilniny. Konkrétně jde o kukuřici, ovesné vločky a pohanku.

Ovoce a zelenina: Konzumace ovoce a zeleniny je obecně prospěšná pro zdravou životosprávu. L-Arginin najdete například v jahodách, pomerančích, melounech, černicích, mandarínkách nebo v hroznech. Ze zeleniny se nachází nejvíc v mrkvi, zelí, cibuli, okurce, brokolici, špenátu a paprice. Doporučuji konzumovat čerstvé a nejlepší syrové.

Maso: Aminokyselina L-Arginin se nachází taky v masu, ale pozor, ne v každém. Nejvíc je ho v kuřecím, následuje krůtí, ale tam doporučuji jenom prsa. V menším množství se nachází v rybách.

Luštěniny: Šošovice, zelený hrášek nebo cicer. Pokud jsou tyto luštěniny pevnou součástí vašeho jídelníčku, gratuluji, jsou velice dobrým zdrojem aminokyseliny.

Vejce a mléčné výrobky: Vajíčka jsou taky bohatým zdrojem L-Argininu, konkrétně vaječné bílky. To samé platí pro  mléčné výrobky, kde je však již koncentrace o něco nižší.

L-Arginin a jeho účinky

L-Arginin a jeho účinkyTo, že L-Arginin se využívá v přípravcích určených na zlepšení potence, samozřejmě neznamená, že by neměl taky jiné využití. Ať se již jedná například o vysoký krevní tlak, detoxikaci nebo další oblasti, táto aminokyselina je opravdu hodně nápomocná pro náš organismus a určitě doporučuji využívat její účinky naplno.

Tady jsou ty nejdůležitěji, které L-Arginin nabízí:

Podpora svalstva a fyzické kondice

Výjimečně nezačnu účinky mou srdeční oblastí, ale něčím jiným a to právem. L-Arginin je totiž čím dál tím víc populární v různých přípravcích určených na podporu fyzické kondice a to proto, že při sportovních výkonech odsouvá nástup svalové horečky. Kromě toho přispívá k vylučování růstového hormonu, tvorbě kolagenu a ovlivňuje růst kostí, tkáně a svalstva. Sportovci ho užívají především před fyzickou zátěží a tréninkem.

Podpora potence, plodnosti a libida

Samozřejmě, jako součást přípravků a produktů určených na erekci nebo zvýšení chuti na sex, L-Arginin má své účinky i v této oblasti. Prokázaly to víceré výzkumy u pacientů trpících erektilní dysfunkcí a díky tomu, že má aminokyselina pozitivní účinky na prokrvení pohlavní soustavy, se považuje za výborný prostředek pro zlepšení potence. Látka taky pomáhá zvýšit početnost spermií a zvýšit libida.

ejoyTablety na erekci s L-Argininem

➡️ Doporučuji eJoy (moja recenzia):
– obsahuje L-Arginin
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:660 Kč

Zlepšení stavu kardiovaskulárního systému

L-Arginin je prospěšný při vícerých problémech s cévami nebo kardiovaskulárním systémem. Aminokyselina podporuje prokrvení, působí proti poruchám prokrvení a arterioskleróze, přispívá ke snížení příliš vysokého krevního tlaku. Pomáhá taky uvolňovat cévy a zlepšuje průtok krve přes ně. Díky stimulaci vylučování glukagonu snižuje riziko vzniku vícerých kardiovaskulárních onemocnění.

Vliv na hladinu cukru, soli a cholesterolu

Aminokyselina ovlivňuje taky hladinu některých látek v těle nebo v krvi. Ovlivňuje například regulaci hladiny soli v těle, pomáhá snižovat hladinu „špatného“ cholesterolu a pro diabetiky je velkým pomocníkem při snižování hladiny cukru v krvi. Snižuje totiž inzulínovou rezistenci a zvyšuje účinnost již existujícího inzulínu.

Detoxikace

Aminokyselina L-Arginin pozitivně ovlivňuje zdraví jater, například na zbavení se toxinů v tomto orgánu, čili na detoxikaci jater. Stejně tak má příznivý vliv na ledviny, které jsou přímo zodpovědné za vyplavování škodlivin z těla, takže pomáhá očistit organizmus i takovým způsobem.

Další účinky

L-Arginin má vliv například na hojení ran, vylučování čpavku, podporuje spalování tuků, podporuje správnou činnost hypofýzy, podporuje metabolizmus, funguje jako antioxidant chránící buňky před volnými radikály a jeho alfa-ketoglutarátová forma se využívá při bakteriálních infekcích, poruchách trávicího traktu, kvasinkových infekcích a při šedém zákalu. Podporuje navíc imunitní systém a působí dokonce proti stresu.

Vedlejší a nežádoucí účinky

L-Arginin: Vedlejší a nežádoucí účinkyL-Arginin v zásadě nemá negativní účinky na zdravého člověka, ale existují některé výjimky. Ty se týkají specifických stavů a onemocnění, kterých průběh může nadměrná hladina této látky v těle negativně ovlivnit. Stejně je důležité dodržovat maximální denní dávku v případě, že se rozhodnete L-Arginin užívat ve formě doplňků.

Aminokyselina může způsobit negativní účinky v těchto případech:

u žen v případě těhotenství nebo kojení, takže v tomto citlivém období se nedoporučuje jeho zvýšený příjem
v tabletové formě se nesmí L-Arginin užívat v případě, že trpíte schizofrenií nebo oparem, nakolik látka může negativně ovlivnit průběh těchto onemocnění
nadměrný příjem aminokyseliny může vést k některým trávicím problémům, například k průjmu nebo k pocitu slabosti až nevolnosti

POZOR NA KONTRAINDIKACE S LÉKY

Pokud se rozhodnete užívat L-Arginin ve formě výživového doplňku, dávejte si pozor na kontraindikace, především s tabletami určenými na krevní tlak, srážlivost krve nebo s léky na předpis určenými na erektilní dysfunkci.

Sirup, ovocný nápoj, prášek, tablety nebo potraviny?

L-Arginin: Sirup, ovocný nápoj, prášek, tablety nebo potraviny?L-Arginin můžete přijímat nejen ve formě potravin, ale vybrat si můžete i různé druhy nápojů nebo výživových doplňků ve formě gelových kapslí. Každá z možností má své plusy i mínusy, no zároveň je určená pro různou skupinu lidí. Například proteinové nápoje slouží především sportovcům, zatímco sirup je ideální pro děti.

Toto jsou nejčastější formy přípravků s L-Argininem:

Potraviny

Zelenina, chléb, semínka nebo další potraviny s obsahem L-Argininu představují nejvíc přirozenou formu, jako zvýšit hladinu této důležité aminokyseliny v našem těle. Konzumovat je může prakticky kdokoliv, kdo nemá alergii na jinou složku dané potraviny. Je potřeba však zároveň říct, že musí jít o konzumaci ve velkém množství a pravidelně, co bývá největší problém a zároveň největší negativum této formy.

Nápoje

Mezi tekuté formy výživových doplňků patří sirupy a prášky na připravení nápojů. První možnost je populární především u dětí, ale využít ho mohou i dospělí. Může jít o ovocný nápoj, kde je populární kombinace L-Arginin a L-Ornitin. Třetí možností je prášek, který lze připravit s vodou nebo jinou tekutinou a výsledkem je taky nápoj s prostým užíváním. Táto možnost je typická pro výživové doplňky pro sportovce.

Tablety

Třetí formou jsou tablety, konkrétně gelové kapsle potažené filmem. Tady máte na výběr jednosložkové výživové doplňky s obsahem pouze L-Argininu, nebo tablety s komplexnějším složením. Ty mohou být určené například pro sportovce na podporu svalstva neb fyzické kondice, nebo jde o přípravky speciálně určené na podporu potence.

ejoyTablety na erekci s L-Argininem

➡️ Doporučuji eJoy (moja recenzia):
– obsahuje L-Arginin
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:660 Kč

Užívání a dávkování aminokyseliny L-Arginin

Užívání a dávkování aminokyseliny L-ArgininAby byly účinky aminokyseliny na organismus příznivé, musí být užívání a dávkování v souladu s potřebami organizmu. Děti do 3 let, ženy během gravidity, ženy během kojení a lidi užívající léky na srážlivost krve by neměli L-Arginin ve formě výživových doplňků přijímat.

Kromě toho je potřeba dodržovat následující zásady:

nepřekračovat maximální denní dávku určenou výrobcem výživového doplňku
užívat aminokyselinu dlouhodoběji, alespoň 10 dnů
za účelem zvýšení fyzického výkonu užít přípravek zhruba 1 hodinu před fyzickým výkonem
pokud budete užívat L-Arginin za účelem zlepšení prokrvení a v rámci prevence před kardiovaskulárními problémy, neužívejte více než 000 miligramů za den

Jak fungují tablety s obsahem L-Argininu a proč je doporučuji

Jak fungují tablety s obsahem L-Argininu a proč je doporučujiPokud se bavíme o tabletách, tak máte na výběr dvě možnosti. První jsou tablety na báze výživových doplňků obsahujících pouze jednu složku, čili L-Arginin. Druhou jsou komplexnější tablety se širším obsahem a složením. Ty jsou dle mě lepší, nakolik se v nich nachází většinou kombinace vícerých užitečných látek.

Tyto tablety preferuji i proto, že mají jednou velkou výhodu:

V jejich složení se nacházejí výtěžky například rostlin podporujících libido a lepší prokrvení pohlavní soustavy a proto působí na sexuální život příměji a komplexně

Velice důležité je, že součástí tablet jsou také výtěžky a extrakty vícerých přírodních afrodiziak. Ty mají nezanedbatelný vliv na účinnost tablet a to především s ohledem na zvýšení libida. L-Arginin se samozřejmě na těchto účincích podílí, ale i mé zkušenosti mi říkají, že samostatně by to nebylo tak efektivní.

ejoyTablety na erekci s L-Argininem

➡️ Doporučuji eJoy (moja recenzia):
– obsahuje L-Arginin
– zlepšení erekce
– prodloužení doby pohlavního styku
– zdravější prostata
– zvýšení libida a chuti na sex

Cena:660 Kč

Ačkoli nechci zavrhnout například jednosložkové výživové doplňky obsahující pouze L-Arginin, v komplexnosti však vidím cestu k efektivnosti. A má to navíc další výhody:

směs látek v přípravcích je navržená, otestována a ověřená tak, aby byla účinnost na potenci maximální a s co nejrychlejším nástupem účinků
nabídka těchto přípravků je natolik široká, že si můžete vybrat tablety zaměřené například víc na spermatogenezu, nebo na oddálení ejakulace
v porovnání s užíváním jednosložkových výživových doplňků je taky menší riziko výskytu nežádoucích účinků, alespoň u mě to tak bylo

Tablety fungují na čisto přírodním základu a i proto jsou dostupné bez nutnosti lékařského předpisu. Je to však zároveň malá nevýhoda, nakolik absence chemicky vyráběných účinných látek znamená, že je nutné je dlouhodobě užívat. Dle mě to ale za to stojí, s tabletami na erekci na předpis jsem si užil nežádoucích účinků až-až.

I DALŠÍ AMINOKYSELINY

Součástí tablet na podporu erekce nebo potence nebývá pouze L-Arginin, ale ovšem i další kyseliny, především L-Citrulin. Zajímavé je, že tato dvojice se nejčastěji vyskytuje v dvojkombinaci, takže se zdá, že producenti již mají ověřené, které aminokyseliny jsou nejúčinnější.

Tablety, které jsem vyzkoušel a mé zkušenosti s nimi

L-Arginin: Tablety, které jsem vyzkoušel a mé zkušenosti s nimiVzhledem k tomu, že mám poměrně bohaté zkušenosti s vícerými tabletami určenými na zlepšení ztopoření penisu a zvýšení libida, mohu konstatovat jediné: nejlépe u mě účinkovaly ty, které aminokyselinu L-Arginin obsahovaly. Samozřejmě, i ostatní mají své výhody a plusy.

Pokud bych ale měl něco doporučit s klidným svědomím, tak jsou to zajisté tablety obsahující L-Arginin. Přednost samozřejmě dávám komplexním přípravkům, ne jednosložkovým. Tady je přehled těch nejlepších dle mě:

ProduktHodnoceníOvěřená koupěRecenze
1. eJoy Přejít do obchoduMoje recenze
2. Zerex
Přejít do obchoduMoje recenze
3. Erexan Přejít do obchoduMoje recenze
4. Proerecta
Přejít do obchoduMoje recenze
5. Vimax
Přejít do obchoduMoje recenze
6. Aphrodisia
Přejít do obchoduMoje recenze
7. Clavin
Přejít do obchoduMoje recenze
L-Arginin
Počet hlasů: 12 Průměr: 4 (80%)

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *