L-Karnitin (L-Carnitin)

L-Karnitin - L-Carnitin: účinky (i ty vedlejší), dávkování, zkušenostiAminokyselina L-Karnitin, nazývána taky L-Carnitin, je známá jako spalovač tuků a na tento účel se využívá taky v doplňcích stravy a přípravcích určených speciálně pro sportovce, kulturisty a lidí, co chtějí snížit objem svého tuku v těle. Zajímavou skutečností však je, že se L-Karnitin využívá taky v tabletách určených na podporu erekce.

Ačkoli ho najdete jen v některých méně známých značkách tablet, tato aminokyselina opravdu přispívá k zlepšení erekce, alespoň z pohledu lepší cirkulace krve v pohlavní soustavě. Má totiž vliv na snižování hladiny lipidů v krevním řečišti.

Následkem poklesu tuků se zlepší průchodnost cév a teda prokrvení drobných cévek vyživujících pohlavní úd. Vliv na kvalitu erekce tady teda je, ačkoli jenom nepřímý. Navzdory tomu je však aminokyselina dle mě natolik zajímavá, že stojí za to se o ní dozvědět víc.

L-Karnitin: původ, popis a využití

L-Karnitin: původ, popis a využitíL-Carnitin je přírodní izomér Karnitinu, kterého název je odvozen z latiny a znamená maso. Samotný čistý Karnitin je bílý prášek přitahující vodu a říká se mu taky karnitin-báze. Jeho levotočivá optická forma se nazývá právě L-Karnitin a má různé podpůrné účinky.

L-Karnitin si umí naše tělo vyrobit i samo a to z aminokyselin Lyzin a Metionin, no v globálu ho máme v organizmu jenom 20 až 25 g

V těle má tato aminokyselina schopnost získávat energii z tuků a to přenášením mastných kyselin do mitochondrií, kde se v buňkách mění na energii

Jako přírodní látka je jedním z nejlepších spalovačů tuků

Právě na spalování tuků se L-Karnitin používá nejvíc a to z něho dělá poměrně častý výživový doplněk jednak pro kulturisty, a taky pro ty, kteří chtějí shodit nadbytečnou váhu. Navíc, z tuků získává tato aminokyselina energii pro naše tělo, takže její prospěšný efekt je v tomto ohledu zdvojnásoben.

Kromě tohohle účinku lze L-Carnitin využít ještě v jiných oblastech:

při aerobním cvičení zvyšuje výkon a výdrž, takže dokážete zvládnout i vyšší fyzickou námahu mnohem lépe a efektivněji
díky zpomalení úbytku kostní hmoty dokáže aminokyselina snížit riziko vzniku zlomenin nebo výskytu osteoporózy a artritidy
pomáhá zlepšit stav srdce a kardiovaskulární soustavy, například se ukazuje, že může snížit riziko opakování infarktu
pro seniory a lidí, kteří pracují se zvýšeným zatížením mozku, je L-Carnitin skvělý přírodní prostředek na zlepšení fungování mozku

Samozřejmě, důvodem, proč o této aminokyselině píšu, je ale její pozitivní vliv na erekci. Ten jsem zmínil hned v úvodu a spočívá především v zlepšení cirkulace krve samotné. Snížení lipidů a cholesterolu totiž zlepšuje krevní oběh a propustnost krve, co má za následek podporu samotné erekce.

ODBORNĚJŠÍ INFORMACE

Zajímají vás informace odbornějšího rázu? Chcete vědět, jaké funkce má tato aminokyselina, proč se jí říká optický izomér a s čím jede do syntézy? V takovém případě vyzkoušejte Wikipedii, kde všechny tyto údaje najdete.

V kterých potravinách můžeme L-Carnitin najít

V kterých potravinách můžeme L-Carnitin najítL-Karnitin lze najít především v živočišných produktech, jednoznačně nejvíc ho obsahuje maso. Pokud jste teda vegetarián, máte s největší pravděpodobností nedostatek této aminokyseliny a v tom případě vám určitě doporučuji výživový doplňky s obsahem L-Carnitinu.

I když máte pestrý jídelníček a konzumujete opravdu všechno, pořád bohužel platí, že bez dostatku živočišných produktů, především masa, budete mít této aminokyseliny v těle nedostatek. Vzhledem k tomu, že například na denní dávku L-Karnitinu byste museli zkonzumovat 3 kg hovězích steaků, je jasné, že jenom potraviny nebudou nikdy stačit.

Co se týče jednotlivých potravin jako zdrojů, tady jsou ty nejzajímavější:

Maso: Jednoznačně nejvíc L-Carnitinu se nachází v hovězím mase a zvěřině, kde je až 2000 mg této aminokyseliny na kilo masa. Mnohem méně, do 300 mg, ho obsahují ostatní běžné druhy masa, například králičí, vepřové nebo kuřecí. Pokud máte rádi klobásu, v ní něco málo taky najdete, ale to vám na druhou stranu nedoporučuji konzumovat z jiných důvodů.

Ryby: Ryby bych chtěl jako zdroj L-Karnitinu lehce vyčlenit od ostatního masa. Jde totiž o jednu z nejzdravějších možností nejen kvůli L-Karnitinu, ale taky kvůli ostatním aminokyselinám a především omega mastným kyselinám. Doporučuji především tresku.

Mléčné produkty: L-Carnitin najdete v mléku a jeho produktech, například v sýrech nebo čistých bílých jogurtech. Oproti masu ale jde o nepoměrně slabší zdroj.

Ovoce a zelenina: Ačkoli jsou ovoce a zelenina prospěšné pro náš organismus z pohledu vitamínů, minerálů a stopových prvků, v případě L-Carnitinu platí, že se jedná o mimořádně slabý zdroj. Bez ohledu na konkrétní druh, více než 10 mg L-Karnitinu na jeden kilogram ovoce nebo zeleniny nenajdete nikde. Výjimkou je možná jenom avokádo.

Zmrzlina: Pro všechny, kteří rádi mlsáte, mám teď jednu dobrou správu. Pokud konzumujete zmrzlinu, společně s ní se vám do těla dostává taky L-Carnitin. 100 gramů zmrzliny sice obsahuje tuto látku poměrně skromně, jsou tady přibližně 4 gramy L-Karnitinu, ale i to je něco.

Ostatní: L-Karnitin lze najít taky v některých druzích ořechů, hub a v obilovinách. Můžete ho najít v malém množství například v arašídech nebo v hnědé rýži. Něco málo se nachází v pšeničném chlebe nebo bílém chlebu. Ostatní druhy potravin jsou již z hlediska L-Karnitinu v podstatě bezvýznamné.

L-Karnitin a jeho účinky

L-Karnitin a jeho účinkyPojďme se teď podívat na to, proč je L-Carnitin důležitý pro náš organizmus a jaké účinky má. Mě samozřejmě zaujala tato látka především jako součást tablet a přípravků podporujících erekci, no sám jsem byl překvapen, že tady jeho účinky ani zdaleka nekončí. První studie, které popisovaly význam aminokyseliny pro tělo, jsou přitom již 80 let staré.

L-Karnitin má své pozitivní účinky v následujících oblastech:

Efektivnější hubnutí

Jak jsem zmínil již v úvodu, L-Carnitin je skvělý prostředek na odbourání tuků. Proměňuje je na energii, takže podporuje účinnější spalování především nadbytečného tuku v těle. Proto je hubnutí mnohem efektivnější a viditelnější.

Zlepšení erekce

Z hlediska erekce je L-Karnitin důležitý kvůli zvýšení průchodnosti cév. Díky jeho působení dochází ke snižování hladiny tuků a cholesterolu v krvi, ale například i ke snižování hladiny triglyceridů. To všechno působí na zlepšení kvality ztopoření a tak i na zlepšení erekce.

Budování svalové hmoty a podpora fyzického výkonu

Aminokyselinu využívají především sportovci a to pro podporu výdrže a výkonu během fyzického tréningu. Právě díky tomuto působení pomáhá L-Karnitin efektivněji budovat větší svalovou hmotu a výsledky se tak během cvičení a posilování dostaví mnohem dřív.

Podpora psychického výkonu a vliv na nervovou soustavu

L-Karnitin podporuje nejen fyzickou kondici a vitalitu, ale taky psychickou stránku. Podporuje například regeneraci a zmírnění únavy, zmírňuje stres, zvyšuje soustředěnost a mentální výkon a zároveň podporuje správnému fungování centrální nervové soustavy, zejména některých částí mozku.

Zlepšení imunity

L-Karnitin má pozitivní vliv na zdraví jednotlivých buněk. Jde totiž o antioxidant, který chrání buňky před škodlivým předčasným stárnutím a tím pádem zlepšuje jejich odolnost vůči běžným parazitům. V praxi se to projeví především zlepšením prevence před nachlazením a onemocněními, které způsobují virusy nebo baktérie.

Podpora pohybové a kardiovaskulární soustavy

Nejen svalstvo, ale taky kosti jsou součástí pohybové soustavy. Na ně má L-Carnitin vliv v rámci podpory mikrostrukturálních vlastností kostí a takovým způsobem zlepšuje jejich stav. Co se týče kardiovaskulární soustavy, chrání cévy před snížením jejich propustnosti a dodává například dostatek energie pro srdeční sval a přispívá ke správné funkčnosti srdce.

Pomoc pro diabetiky

Když trpíte cukrovkou II. stupně, může být pro vás L-Carnitin užitečný především jeho nepřímými vlivy. Tato aminokyselina pomáhá přijímat glukózu, zvyšuje oxidaci glukózy a pomáhá při její uložení, takže částečně usnadňuje krevnímu oběhu jeho činnost a zbavuje ho extrémních hodnot.

Vedlejší a nežádoucí účinky

L-Karnitin: Vedlejší a nežádoucí účinkyUžívání L-Karnitinu ve stravě nemá žádné nežádoucí účinky. Co se týče jiných forem, především různých výživových doplňků, v tomto případě to závisí od dodržování maximálního dávkování. Pokud ho nepřekročíte, neměli by se v zásadě objevit žádné problémy. U krátkodobého překročení se nejčastěji dostaví trávící problémy a průjem.

Doplňky obsahující L-Carnitin však obyčejně nejsou vhodné:

na užívání pro děti, těhotné ženy a kojící ženy
na užívání před spaním, nakolik vyšší přítomnost aminokyseliny v těle může vést k zvýšené aktivitě a proto i k problémům s usnutím
na současné užívání s jinými prostředky nebo přípravkami určenými na hubnutí
při užívání léků na předpis ovlivňujících kardiovaskulární systém nebo krevní oběh

TABLETY NA EREKCI JSOU BEZPEČNÉ

Pokud chcete mít jistotu, že vás během užívání benefitů aminokyseliny L-Carnitin nepotkají žádné negativní účinky, nejlepším řešením je na podporu erekce užívat speciální tablety a ne například jiné typy jednosložkových výživových doplňků.

Tekutý nápoj, šumivé tablety, v potravinách, prášek a jiné formy

L-Karnitin: Tekutý nápoj, šumivé tablety, v potravinách, prášek a jiné formyPodobně jako je to u jiných podobných aminokyselin, i L-Karnitin můžete užívat v různých formách. Nejvíc přirozenou cestou jsou sice potraviny, ale pokud chcete využít jeho účinky na cílenou podporu erekce, případně na zlepšení odbourávání tuků, musíte zohlednit všechny formy. Dobrou správou je, že když je budete hledat, nemusíte navštívit lékárnu.

Které formy jsem měl na mysli? Toto jsou tři nejčastější:

Potraviny

L-Karnitin může být klidně součástí vaší běžné stravy. Nejvíc se ho nachází v mase, konkrétně ve zvěřině a hovězím mase. Méně ho obsahuje vepřové a králičí maso, případně drůbež a ryby. Nejméně ho mají ovoce a zelenina, co je oproti jiným aminokyselinám poněkud nestandardní. Každopádně, jenom potraviny stačit nebudou.

Nápoje, šumivé tablety, prášky

Výživové doplňky ve formě tekutých nápojů, prášků určených na přípravu s tekutinami a šumivé tablety jsou určené především pro sportovce a lidi, co chtějí cíleně snižovat nadbytečný tuk nebo budovat svalovou hmotu. Víceré výživové doplňky jsou navíc ochucené a obsahují někdy dokonce kombinaci vícerých látek spojených právě s L-Carnitinem.

Tablety

Klasické výživové doplňky ve formě tablet mohou být přednostně určené pro sportovce nebo kulturisty, ale L-Karnitin je rovněž součástí zcela jiného druhu tablet. Jde o tablety určené speciálně na podporu erekce, které mají 100 % přírodní složení a jejich smyslem je především zlepšení prokrvení pohlavního údu. Tam je L-Karnitin jednou z mnoha látek a v takové kombinaci může zlepšit erekci a potenci docela kvalitně.

Užívání a dávkování aminokyseliny L-Carnitin

Užívání a dávkování aminokyseliny L-CarnitinCo se týče užívání a dávkování, běžný dospělý člověk by měl přijat za jeden den L-Karnitin v objemu do 1,5 až 3 gramů dle očekávané fyzické nebo psychické zátěže. Pokud vás čeká nějaká větší fyzická zátěž, například pokud jdete sportovat, může to být o něco víc, maximálně však do 5 gramů.

Co se týče užívání a dávkování, snažte se dodržovat následující zásady a doporučení:

L-Karnitin není určen pro děti a ženy během těhotenství nebo kojení, po tomto období ho už mohou užívat
při krátkodobém předávkování nehrozí problémy, nakolik se nadbytečná aminokyselina vyloučí z těla, ale snažte se maximální denní množství dodržovat
pokud budete užívat tekutý nápoj, maximální denní dávka je obvykle 10 až 20 ml za den a ideálně před jídlem
u jednosložkových tablet se užívají 1 až 2 kapsle, nejlépe ráno před jídlem nebo dopoledne mezi hlavními jídly
nejlepší je dlouhodobější užívání, L-Carnitin je ideální například jako podpora při různých dietách a cíleném hubnutí, nebo při cíleném budování svalů

Jak fungují tablety s obsahem L-Karnitinu a proč je doporučuji

Jak fungují tablety s obsahem L-Karnitinu a proč je doporučujiPojďme teď k tomu nejdůležitějšímu a to je využití L-Carnitinu na podporu erekce. Pro tenhle účel existují speciální tablety, kde je L-Karnitin jednou z látek podporujících lepší prokrvení pohlavního údu. Nenajdete ho sice v příliš velkém počtu tablet, ale v některých se nachází.

Princip těchto tablet je poměrně jednoduchý:

Tablety obsahuje nejen L-Karnitin, ale taky jiné aminokyseliny a extrakty z přírodních afrodiziak a to v takovém poměru, aby to erekci maximálně pomohlo

Právě díky komplexnímu složení je účinnost na erekci maximální, nakolik L-Carnitin je jenom jednou složkou z několika dalších. Jeho účinek na zlepšení cirkulace krve a průchodnosti cév je důležitý, no mnohem důležitější jsou synergické efekty na potenci, které se dají dosáhnout pouze společným působením vícerých složek.

Nejen kombinované působení vícerých látek však dělá z těchto tablet skvělou pomoc pro dosažení optimální erekce. Toto jsou další důvody, proč jsou tyto tablety užitečné:

víceré pomáhají nejen přímo na kvalitu erekce, ale mají pozitivní vliv například i na libido a chuť na sex, případně na spermatogenezu
jsou dostupné bez nutnosti absolvovat vyšetření u lékaře a můžete si je koupit bez lékařského receptu
oproti jiným způsobům, například specializovaným lékům, jsou levnější z pohledu ceny za jeden den užívání z dlouhodobého hlediska

Další velice důležitou pozitivní vlastností je, že díky 100 % přírodnímu složení těchto přípravků je výskyt nežádoucích nebo vedlejších účinků opravdu minimální. Typické negativní jevy jako bolesti hlavy, nevolnosti nebo zarudnutí pokožky jsou během užívání těchto přírodních tablet neznámou věcí.

NA EREKCI POUZE SPECIALIZOVANÉ TABLETY

Pokud chcete využít L-Karnitin ve svůj prospěch naplno, určitě byste měli volit formu specializovaných přípravků určených na podporu erekce. V samostatné formě totiž nemá tak viditelnou účinnost a používá se spíš na spalování tuků a detoxikaci.

Tablety, které jsem vyzkoušel a mé zkušenosti s nimi

Tablety, které jsem vyzkoušel a mé zkušenosti s nimiJako jsem zmínil již v úvode, L-Carnitin není aminokyselina, která by byla běžnou součástí všech tablet na podporu erekce nebo potence. Můžete ji však najít v některých méně známých přípravcích, kde je však obvykle jenom doplňující látkou komplexnějšího složení.

I když se někdy v některých pozitivně hodnocených značkách tablet nenachází, až tak to nevadí. Říkám to především proto, že vám chci teď poradit takové přípravky, které jsou dle mých vlastních zkušeností nejlepší, no L-Karnitin v nich příliš nenajdete. Tady jsou:

L-Karnitin (L-Carnitin)
Počet hlasů: 9 Průměr: 4.1 (82.22%)

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *