Potraviny nevhodné během kojení

Potraviny nevhodné během kojeníKojení je období, kdy si mnoho žen chce dopřát potraviny, které nemohly během těhotenství. Taková motivace je pochopitelná, ale nelze zapomínat, že odpovědnost za potomka nekončí jen porodem, ale pokračuje i po něm. Nakolik kojením přijímá dítě mnoho látek z těla matky, třeba si stále dávat pozor na svůj jídelníček.

Při jídlech, které nejsou vhodné pro kojící ženy, jde zejména o zásadu nedráždění dětského organismu. Typickým příkladem jsou jídla, které by mohly způsobit u dítěte nadýmání a tak zhoršit například typické novorozenecké koliky.

Optimální strava by měla zahrnovat vyvážený poměr vitamínů, minerálů, bílkovin a jiných stopových prvků. Řekneme si tedy nejen to, kterým potravinám a jídlům se vyhýbat, ale i to, které jsou během kojení pro matku a její dítě prospěšné.

Potraviny nevhodné během kojení a pro kojící matky

Začněme nejprve potravinami, které nejsou příliš vhodné během kojení. Je jich několik typů a kategorií, ať už jde o potraviny s efektem nadýmání, potenciální alergeny nebo potraviny, které by mohly způsobit podráždění zažívacího traktu.

Zde jsou jídla a potraviny nevhodné během kojení:

Alkohol

Začněme alkoholem, které je během těhotenství téměř úplně tabu. Pokud si myslíte, že po porodu už můžete vesele začít popíjet jeden pohárek za druhým, zastavím vás. Alkoholu se straňte i během kojení, může totiž měnit zápach mléka a brání jeho uvolňování.

Bílý cukr i umělá sladidla

Pokud si nevíte představit život bez sladkého, tak se snažte omezit alespoň konzumaci bílého cukru a umělých sladidel. Namísto nich doporučuji med nebo některé z povolených sladkých ovoci, například banán. Alternativou může být i stévie.

Feminus: Recenze na přírodní pilulky pro ženy na menopauzu, libido a vitalitu➡️ Pilulky na sexuální zdraví ženy

Doporučuji Feminus (moje recenze):
zvyšuje energii a libido
optimální hladina estrogenu v těle
sexuální zdraví
přírodní složení

Koření

Pokud máte rádi koření, ještě s nimi během období kojení trochu počkejte. Týká se to zejména pikantního koření, čili chilli, kari nebo skořice. Jde o koření, které mají dráždivý efekt na zažívací systém tak u matky, tak u dítěte a mohou způsobit i průjem.

Citrusové plody

Přestože ovoce je obecně v případě těhotenství i kojení pozitivní, citrusové plody jsou výjimkou. Nemusíte se jich sice vzdát úplně, ale třeba je omezit. Citron nebo pomeranč jsou bohaté na vitamin C a ten může ve vyšším množství podráždit trávení.

Ryby s obsahem rtuti

Rybí maso je zdravé kvůli obsahu omega-3 mastných kyselin, ale v období kojení se mohou projevit jeho nevýhody a negativa, zejména kvůli vyššímu obsahu rtuti. Toto riziko se týká hlavně mořských ryb jako candát, makrela, tuňák nebo žralok.

Některé mléčné výrobky

Pozor je třeba dát na mléčné výrobky, které neprošly pasterizací, čili nepasterizované mléko a brynza, ale i na tučné mléčné výrobky. Sem řadíme plnotučné mléko, tučné sýry a produkty s jejich obsahem. Typicky způsobují koliky.

Zelenina a ovoce způsobující nadýmání

Dalším problémem během kojení jsou některé specifické druhy zeleniny a ovoce způsobující nadýmání. Jde například o celer, česnek, zelí, brokolici, květák, okurky, hrušky, paprika nebo rajčata.

Možné alergeny

Rizikem, na které bych chtěl zvlášť upozornit, je konzumace některých typických alergenů během kojení. Nemyslím tím jen ty, které jsou alergické pro vás, ale potenciální alergeny. Patří sem například citrusové plody, burské oříšky, sója a kravské mléko.

Bílá mouka

Samotná bílá mouka, ale i pečivo, těstoviny, koláče a jiné produkty s jejím dominantním obsahem, to všechno je problém během kojení a navíc jde o potraviny bez biologické hodnoty. Bílá mouka dokonce snižuje hladinu vitamínů B.

Nedostatečně tepelně upravené potraviny

Během těhotenství jsou syrové mléko, vejce i maso zakázané kvůli nákaze listeriózou nebo salmonelózou a to platí i během kojení. Vyvarovat se třeba syrovým a naměkko vajíčkům, suši, tatarku, zmrzlině nebo i majonézy.

Trans-tuky

Trans-tuky jsou tuky, které jsou pro organismus vysloveně škodlivé a to pro trávení i pro kardiovaskulární systém. Během kojení zapomeňte na průmyslově vyráběné napolitánky, dorty, zákusky, chipsy, levné čokolády a margarín.

OVLIVŇUJE JÍDLO MATEŘSKÉ MLÉKO?

Existují výzkumy, které ukazují, že i ženy, které neměly dostatečně pestrou stravu bohatou na živiny, dokázali své dítě kojit zdravým mateřským mlékem. Tyto výzkumy tak tvrdí, že nesprávná strava více ohrožuje matku, než dítě. Já bych viděl pravdu někde uprostřed.

Feminus: Recenze na přírodní pilulky pro ženy na menopauzu, libido a vitalitu➡️ Pilulky na sexuální zdraví ženy

Doporučuji Feminus (moje recenze):
zvyšuje energii a libido
optimální hladina estrogenu v těle
sexuální zdraví
přírodní složení

Potraviny vhodné během kojení

Aby byly regenerace po porodu pro tělo matky a vývoj pro tělo dítěte optimální, nestačí se některým potravinám pouze cíleně vyhýbat. Existují totiž i jídla, které se v období během kojení hodí mnohem víc, než jindy. Právě ty zas třeba konzumovat více.

Toto jsou ty, které byste měli určitě zařadit do jídelníčku:

Maso a ryby: Pokud jde o maso, to si můžete dopřát, hlavně mastné mořské ryby a bílé BIO maso. Ideální je domácí chov libového masa bez kůže a tuku. Z ryb můžete jednou za čas zkusit lososa, sledě, tresku, sardinky, pstruha nebo ančovičky.

Mléčné výrobky a vejce: Pokud vám chybí mléko, zkuste jeho alternativu v podobě sójového mléka. Co se týče mléčných výrobků, doporučují se nízkotučné, například mozzarela. Vejce jsou nejlepší BIO, ale určitě ne syrové, ale tepelně upravené.

Obiloviny: Po porodu je důležité přijímat i obiloviny, které jsou ideální k snídani, svačinu či svačina. Doporučuji do jídelníčku zařadit ovesné vločky a celozrnné pečivo, chléb, těstoviny či kuskus. Pokud máte chuť na rýži, dopřejte si ji určitě v BIO kvalitě.

Ořechy: Dobrým zdrojem minerálů, zdravých mastných kyselin a omega-3 kyselin jsou i ořechy. Jsou bohaté zejména na Selen a Zinek, které žena po porodu určitě potřebuje ve zvýšené míře. Pravidelně každý den si můžete dát například arašídy.

Ovoce, zelenina, luštěniny: Na pravidelné bázi se doporučují zejména banány, jablka, avokádo či hrozny. Ze zeleniny jsou výborné mrkev a rukola. Jako zdroj zdravých bílkovin zas mohou posloužit čočka, hrách, cizrna a také fazole.

Bylinky: Na podporu mléka a laktace celkově jsou jako stvořené v období po porodu několik bylinky a rostliny. Jde například o Anýz, Fenykl, Kopřivy, Železník, jestřábímu, pískavice nebo Benedikt lékařský.

Pestrá strava

Podobně jako během těhotenství, i v případě kojení je třeba držet zásady, aby byl jídelníček co nejvíce pestrý a co nejvíce zdravý. Uvedené potraviny jsou pouze příkladem, můžete je klidně zkombinovat i s dalšími, které nejsou na seznamu těch zakázaných.

Životospráva a životní styl během kojení

V období kojení je důležité nejen to, co konzumujete, ale i to, jaký máte životní styl, životosprávu a celkově denní režim. Existuje pár zásad, jejichž dodržování vám může pomoci významně zlepšit vaši vitalitu a také hormonální rovnováhu.

Ať se líbí, tady jsou ty nejdůležitější:

Příjem tekutin během celého dne: Základem správné životosprávy je pravidelný pitný režim během celého dne. Ideální je čistá voda nebo čaj, lepší jsou teplejší tekutiny. Vyhýbat se třeba nejen limonádám, co jsem zmiňoval dříve, ale i 100% džusem, které mohou nadouvat.

Alkohol výjimečně, pozor i na kofein: V této oblasti se příliš toho mnoho nemění oproti těhotenství. To znamená, že alkohol je nejlepší úplně vynechat, případně výjimečně malý pohár červeného vína. Kofein v podobě kávy si dopřejte také jen občasně, ne pravidelně.

Žádný stres: Stres je nepřítelem kojení. Vyvolává hormonální nerovnováhu, protože dochází k produkci kortizolu, který zas působí proti pohlavním hormonem. Kromě toho se podílí i na zhoršení fungování kardiovaskulárního systému a nervové soustavy.

Hubnutí postupně: Je přirozené, že každá žena chce co nejdříve po porodu vypadat znovu dobře, ale netřeba to přehánět s příliš excesivním hubnutím. Důležitý je přiměřený, dlouhodobý a hlavně pravidelný pohyb. Chůze, plavání a postupně běh, to je řešení.

Feminus: Recenze na přírodní pilulky pro ženy na menopauzu, libido a vitalitu➡️ Pilulky na sexuální zdraví ženy

Doporučuji Feminus (moje recenze):
zvyšuje energii a libido
optimální hladina estrogenu v těle
sexuální zdraví
přírodní složení

Dostatek spánku: Tak jako během těhotenství, i v případě období po něm platí, že si třeba dopřát dostatek odpočinku a spánku. Nenabádám vás na to, abyste v noci nekojily, ale pokud se tak děje, je třeba to doběhnout ráno nebo jít spíše večer spát. Odpočívat třeba i přes den.

Jak fungují pilulky na ženskou hormonální rovnováhu a proč jejich doporučuji

Jednou z věcí, kterou musí ženy po porodu zvládnout, je vrácení se do normálního životního cyklu. To zahrnuje i obnovení menstruačního a ovulačního cyklu. Kvůli nestabilní hormonální hladině po porodu to však může být spojeno s nepříjemnými procesy.

Moje partnerka za tímto účelem užívala speciální přípravky:

Jde o tabletky, které obsahují fytoestrogeny, což jsou přírodní látky podobné estrogenům a jejich cílem je dosažení správné a zdravé hladiny estrogenu v těle

Nejčastěji jsou základem účinných látek izoflavonidy, což jsou látky nacházející se například v extraktech sóji a jde o nejúčinnější fytoestrogeny. Kromě nich se mohou v přípravcích nacházet i rostlinné extrakty, například z rostlin jako Hloh obyčejný nebo Angelika čínská. Jako doplňkové látky jsou zde různé minerály a vitamíny, například Zinek a Kyselina listová.

Přípravky mají i tři další důležité benefity:

jelikož jsou účinné látky čistě přírodního typu, nemusíte se obávat ani dlouhodobého užívání a také žádných vážnějších nežádoucích účinků
problémem není ani dostupnost, na koupi nepotřebujete předpis či recept a přípravky lze dostat v kamenné i internetové lékárně
velkou výhodou je možnost dlouhodobého užívání a snadné dávkování, díky širším účinkem je dobrý poměr ceny a kvality

Zmíněné širší účinky se týkají celého organismu a všech ženských problémů a stavů, které souvisejí s hormonální rovnováhou. Několik žen si pochvaluje vliv fytoestrogenů na nepříznivé příznaky související s menstruací nebo s jejím pravidelností.

TABLETKY UŽÍVEJTE KLIDNĚ AJ NĚKOLIK MĚSÍCŮ

Pokud jde o způsob a délku dávkování těchto tablet, díky jejich přírodnímu složení a účinným látkám založeným na rostlinách, vitamínech nebo minerálech, není problém i několikaměsíční užívání. Samozřejmě, bez obav, že se objeví vedlejší účinky a efekty.

Tabletky, které vyzkoušela moje partnerka a její zkušenosti s nimi

Uvedené přípravky je možné užívat samozřejmě nejen v období, kdy chcete dosáhnout obnovení hormonální rovnováhy po porodu, ale i běžně a vždy tehdy, pokud budete chtít zlepšit hladinu estrogenu. Na trhu je přípravků takového zaměření opravdu dostatek, stačí si jen vybrat. Právě výběr však může být kvůli velkému výběru problém.

Při koupi proto třeba řídit ne ani cenou nebo deklarovanými účinky, ale zkušenostmi a referencemi jiných žen užíváním konkrétní značky. Jelikož moje partnerka má s více tabletkami svou zkušenost, rozhodl jsem se ji zveřejnit i pro vás:

Feminus: Recenze na přírodní pilulky pro ženy na menopauzu, libido a vitalitu➡️ Pilulky na sexuální zdraví ženy

Doporučuji Feminus (moje recenze):
zvyšuje energii a libido
optimální hladina estrogenu v těle
sexuální zdraví
přírodní složení

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *